Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja temmi_hoo
Olis kiva tietää miksei? Liekö kyse ihan vaan koosta vai arvelusta ettei kukaan halua niin kallista puuhaa maksaa? Onko hommaan joku ihan oikea järkisyy ja perusteetkin?
Oletuksena nyt tietty on, että sinkitykseen menevä kappale on purettu ja puhallettu pellille eikä siinä ole onteloissakaan mitään pinnotteita tai mujua tai muuta. Pohjatöitä voi tehä ja teettää ja niitten vaatimuksista tietty saa ja pitääkin kertoa.
Kyselen siis nyt siitä näkövinkkelistä, ettei tehä nollabudjetin metsäntuhoa, vaan enemmänkin siltä varalta että vastaan sattuis joku ajopeli mistä tahtois tehä loppuelämän auton. Sillonhan sillä hinnalla on paljon vähempi merkitystä, vaikuttaa lähinnä projektin nopeuteen kun tarvii välillä säästellä ja välillä tehä eteenpäin.
|
Sinkittävä kappale upotetaan happoaltaaseen ennen sinkkiin kastamista. hapolla lähtee maalit, rasvat ja muut sinkin tarttumiseen vaikuttavat mönjät. Ja kun itsekantavissakoreissa on noita peltejä paikotellen päällekkäin niin pirusti (saumat ja yms.) niin tuo happo menee kyllä sinne peltien väliin mutta sinkki ei sinne mene(suositellaan 2-3mm rakoja tai ympäri hitsaten). niin sitten on tuo hapon jämä siellä pellin välissä sinkkikuorutus päällä niin ei siinä hyvin käy... Ja eikös tuo hiekkapuhallus lähinä pidä vaan sikittäjän tyytyväisenä kun ei mene hapot heti vaihtoon maalin takia. Kyllähän ne silti hapotetaan vaikka olisi kuinka puhtaaksi puhallettu, kamalempi pinta vaan tulee mitä karheemmaksi puhallettu...