Koneen ja laatikon toiminnan kannalta ei tarvitse alkaa purkamaan juuri mitään tai yhdistelemään auton alkuperäisiä johtoja/ liittimiä luovuttaja- auton versioihin. Juuri siksi ottaa ne koko johtosarjat ja älylaatikot sulakkeineen releineen päivineen siitä luovuttaja- autosta niin sullahan on ihan stand- alone systeemi, ja voit repiä kaiken moottoriin ja vaihteistoon liittyvän alkuperäisen johdotuksen pois. Ei sinne periaatteesa jää silloin muuta kuin auton valaistukselle ja töötille menevät johdot. Tarttee vain virta- avaimelta saada tieto luovuttaja- auton sähköihin että pitäisi herätellä kone käyntiin

Toki siellä täytyy tiettyihin paikkoihin saada +12V yms.. että ei se ihan niin yksinkertaista ole, mutta helpoimmalla pääsee noin.
Ongelma on sitten se, että jos haluaa saada alkuperäisen mittariston ja sen kaikki varoitusvalot toimimaan. Siinä ollaankin jo ihan eri tarinassa. Toinen ongelma on se, että onko luovuttaja- auton johtosarjat sen mittaisia että kaiken saa haluamalleen paikalle. Persiistähän nuo sähköhommat joka tapauksessa on nykyautoissa, liittimiä ja elektroniikkaa on niin pirusti
Noihin GM-> Jeep yhdistelmiin löytyy valmiita muutospaketteja sähköihin, ilmeisesi Fordeista ei koska eipä niitä toisella mantereella juuri kukaan käytä.
Minulla meni jo metsäauton johtosarjan avaamisessa ja selvittämisessä jokunen tovi (pari talli- iltaa), kun revin sieltä kaiken turhan pois

lopulta taisi jäädä vähemmän johtoja jäljelle kuin mitä otin pois, aikamoinen sillisalaatti oli tallin lattialla. Mulla helpottaa toki oleellisesti se, että tekniikka ei vaihdu ja koko mittaristo vaihtuu alkuperäisestä malliin Bilteman tai Motonetin mekaaniset mittarit
Meinastiko pitää alkuperäisen mittariston tuossa?