Näytä yksittäinen viesti
Vanha 31.01.2012, 12:42
tatsga tatsga ei ole kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 19.02.11
Sijainti: Vantaa
Perusasetus

Joskos mun G pääsis jo ens kesänä tositoimiin metsän puolelle, niin pitäis varmaan ottaa vinssi auki samalla kun siirrän sen takaata eteen. Kyseinen vinssi on siis joku kiinanmalli(liekkö samasta muotista, kun kaikki muutkin kiinavinssit?), jolla ei ilmeisesti ihan hirveästi ole kelailtu(vaijerissa on kylläkin muutamia ikävän säikeisiä kohtia), mutta käyttö on ollut melko rajoittunutta viimeisen kolmen vuoden aikana. Kerran kelaillut vaijerin auki vinssin omin voimin ja toisen kerran tuli vedettyä mese parkkiruutuun vinssillä ylämäkeen, et ilmeisesti ei ole ihan täysin jymähtänyt.

Hieman pyörinyt mielessä josko vaihtais jäykäntuntuisen vaijerin naruun. Mitähän maksaa uus naru ja mistä kannattaa ostaa(hinta/laatu)? Rullakita on saanut rullien pintaan tiukan pintaruosteen. Laitanko hionna jälkeen pintaan öljyä vai maalia(ja minkälaista)? Rullien laakerit taitaa virota ihan rasvauksella.

Pitäisköhän sitä muuten jotenkin noihin vinssin releisiin puuttua? Ilmeisesti vinssissä jotkut sisäiset releet, kun mun tietämyksen mukaan vinssille tulee akusta ainoastaan 2 järeetä plussaa(pitkät piuhat). Olisko tässä jonkinlainen päivityskohde tiedossa jo etukäteen ennen kuin toimintasavu häviää vinssistä keskellä metsää? Sori jos oon aivan pihalla vinssien sielunelämästä... =)
Vastaa lainaten