10 vuotta sitten vanhan sotaratsun hj60 kanssa kävi paskat ja se sammua pätkähti 1,5km ajon jälkeen keskelle risteystä. Sata viimeistä metriä ennen stoppia se nyki ja ryki aika villisti. Liikennevalot olivat sitten liikaa sille ja siihen jäätiin.
Startilla sahasin sen sitten pientareelle (3 hehkutulppaa paloi poikki kannoistaa!?) Vittu ja hinausauto otti 100e käteisenä nejän korttelin matkasta korjaamolle.
Puoltoista tuntia sulamista, alipainepilli imi naftasuodattimen vieressä olevasta ilmauksesta niinkuin venäläinen pienturkisvuokraaja.
Sitten kun.. heh.. sitten kun tuli, niin vaihdettiin suodatin ja diesel sataa tankkiin. Uutta ainetta jakajalta Ja avot.. Osa syy oli se ,että silloinen budjetti antoi periksi tuollaisen 95% ilmaa ja 5% naftaa suhteen. Ilmankosteus tiivistyi eli vettä oli turhan paljon linjassa.
Ja muista seikkailuista opein, että kesälaatua ei saa muutettua talvilaaduksi kaatamalla sekaan diesel 100, uutta talvinaftaa, sammakoita, kauniita toiveita tai unelmiakaan. Ainakaan parin kympin pakkasilla. Tekee parafiini kynttilöitä silti
suodattimeen.
|