OT: (nelikosta ei kokemusta)
Minä en käsitä miksi haukutaan T4 2.5 tdi alavääntöä?
Itellä ollu kaikki T4 kopan koneet. 1.9td, 2.4 vapari ja nyt on lastutettu 2.5 tdi.
Ehkä karvan ohuempi alavääntö tuossa nykyisessä kuin 2.4:ssa maamoottorissa mutta kyllä sillä pärjää. Ohjelmoinnin jälkeen herää paaljon paremmin kuin ennen. Tämä oli lähtiessään 75KW. Nyt 100 kw. Itte lastutin niin pystyy vertaamaan vakioon.
Ja pakkoko se on juruuttaa alakiekoilla. Hakee pienempää numeroa. Punarajalla se max. teho joka koneessa on.
Toki ei ne juuttuvilla ahtimilla varustetuille pärjää mutta ovatteen eri hintaluokassa esim: T5 kanssa. Pumpparissa sitten on omat ongelmansa.
T5:lla on kans tullut ajettua likimain joka pannulla ja eikä ne niin ihmeelisiä ole. 2.0 tdi vielä ajamatta.
Nuista T4:sta vielä. 65kw (sinisellä I:llä) on ilman välijäähyä ja heikommalla lootalla.
Muut isommat vahvemmalla ja sen tunnistaa pakista. Siinä pakki vitosen alla.
Nelikossa taitaa myös olla tiheämpi loota ainakin ykkösen osalta kuin etuvetoisessa.
__________________
- eskimo kaenuusta
|