Näytä yksittäinen viesti
  #45  
Vanha 29.01.2012, 11:01
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Kylmä sartti?


Tarviipa kysellä lisää kun en ole ennen raskaan kaluston kannssa peuhannut saati Diisseleitä muutenkaan.

Mikäs siellä diisseli koneessa voi sitten kolista startti apuainetta käyttäessä jos muuten on kone kunnossa? Ja näyttäähän se olevan ihan suotava aine kun Sisuissa ja Mersuissa näköjään ihan valmistaja sellaisen järjestelmän on tehtaalla asentaneet?
Turtle Waxin aine juttujen mukaan ei tekisi mitään takapotkua?

Nätisti ja helposti tuo Volvokin lähti käyntiin apuaineella kytkin ja kaasupohjassa eikä hehkua käytetty ja ihan ilman takapotkua?

Akut mitataan heti maanataina. Hyvin ne kyllä jaksoivat pyörittää Volvon ihan kylmiltäänkin käyntiin ilman apuaineita ja hieman oli pitkä startti eikä virta loppunut.

Onkos kellään tietoa tuosta mankan asentamisesta? 12/ 24, muuntaja vai ei??

t. Ismo Ämmä

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Sitä startti-pilottia on sitten kahta eri ainetta.

Joissain kuorma-autoissa (esim Sisu SK ja V6/V8 mersut) on pieni säiliö etupellin alla/konehuoneessa, johon tankataan alkuperäisistä start-pilot pulloista. Siis sellaisesta pullosta missä on vain putken pätkä päässä. Nesteessä on väriaine, josta näkee, kun säiliö on täynnä. Kojelaudan alla on vetonappi, josta pumpataan kerran pari ennen käynnistystä. Melko nätti käynnistys.

Sitten on se yleis mallin pilotti, mitä ruiskitaan imusarjaan. Bensakoneet käynnistyy ihan ok, dieselit ei! Kolisee, paukkuu, ja rauta valittaa. En suosittele sitä ehjille diesel moottoreille.

Molemmista aineista on kokemusta. Tänään viimeksi suhautin pilottia mönkijään, kun ei tuntunut bensa pakkasessa syttyvän. Ei sivuääniä. Joskus olen pakon edessä laittanut perkinsiä ja pajeroa käymään "normi" pilotilla. Kauhea kolina ja kalke, ei hyvää tee koneelle.

Pilotilla on suomessa rikottu monta ehjää moottoria. Ne auton valmistajan asentamat pilottilaitteet eivät moottoreita riko, vaan oma toimi suhauttajat.

Scanioissa on ollut kertakäyttöisiä alumiini kuorisia eetteri kapseleita, jotka rikotaan kylmäkäynnistyksessä.

Tuossa minun Detroit Diesel projekti moottorissa on myös ollut eetteripumppu. Alkup DD osia puuttuu, ja laitan sinne MB 2235 käsipumpun ja säiliön. Imusarjaan ruuvattava suutin tulee Sisu SK-171 mallista. Detroitissa kun ei ole imusarjaa, niin suutin tulee imukäyrään ennen huuhtelupumppua.
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten