Nelosvollessa on imusarjan päällä sellanen (reilu?) nyrkin kokoinen hehkuelementti, haukkaa virtaa ihan simona kun sitä sinne tarjoillaan.
Sille on oma puolan mallinen ja kokoinen rele (vai solenoidi?), mun koslasta se kypsyi, eka jumi päälle (onnex ei hehku palanut) ja sittemmin lakkasi toimimasta.
Uus rele tarvikeliikkeestä, kustansi jonkun kympin. Helppo asentaa, kätevässä paikassa.
Ja 5-10 sekkaa hehkuttamalla lähtee käyntiin ainakin 10-15 pakkasesta, kylmemmästä ei oo tarvinnut käynnistää. Mun autossa on käytettyinä ostetut akut, ei taatusti oo enää ihan ykköslaatua.
Virittelisin tästäkin hehkun toimimaan ennemmin kuin alkaisin veteleen uusia putkia aasinpotkuille.
Ja sit vielä kommentti aiempiin kuviin; ei taida akut olla identtiset? Kannattaisko mittailla napajännitteet auto seis ja auto käynnissä, laturi kuitenkin pukkaa sen 28V (+/- 1V?) sinne, ja jos akut on riittävän erilaisia saattaa jännite jakaantua niiden kesken ei-tasan.
-Paavo
|