Ite vaihoin ekana viikonloppuna tohon "uuteen" ruiseriin Toyotan termostaatin ja termarikotelosta löytyi jonkun tuntemattoman toimittajan tarviketermostaattori.
Ulkoiset ja käytännön erot oli noissa seuraavat (molemmissa termareissa oli printattuna 88C lämpötilaksi):
Tarvike: Ylävesiletkun alareuna alkoi lämmetä jo letkulämmittimellä n. 1-1,5h lämmityksellä, moottori lämpeni muutenkin hitaanlaisesti 0 - -5C pakkasilla. Jyvä oli eri kohdassa ja väriltään materiaali näyttää enempi messinkiseltä. Eikä ollut ulkomuodoltaan muutenkaan täysin vastaava tojotan orkkikseen. Muutenkin tuntui lämmittävän tuota ylävesiletkua sen alareunasta vaikkei koneessa ollut mitenkään kauhean korkeat lämmöt edes käsikopelolla.
Marmoritiskin 3x kalliimpi osa: Väritys harmaa, jyvä eri paikassa ja ehkä vähän pienempi? Ylävesiletku ei lämpene laisinkaan vaikka letkulämmitin hurisis tuntikausia, eikä muutenkaan lämmitä ylävesiletkua ennen kuin termostaatti oikeasti aukeaa. Syyläri lämpenee kunnolla jo kohtuullisella ajolla.
Noin mulla, en pääse haukkumaan mätänetin termareita kun en tiijä mistä joku edellinen omistaja on sen läpyskän hankkinut
Ton koneen kanssa ei tietenkaan pidä unohtaa sitä, että pelkästään moottoriöljyä on se kymmenisen litraa ja sen lämmittäminen kestää oman aikansa varsinkin kun tuon teräskasan liikuttelu on tolle koneelle melko vaivatonta, mutta ei pitäis kyllä vaatia mitään volkkarikikkoja, että alkaa löytyä lämpöjä.