KIITOKSIA! Tarkoitus on hankkia auto ajatuksella, etta sita ei sitten ihan heti vaihdeta - ellei mene paloiksi jossain kolhussa. Jonkinlaista yksimielisyytta nayttaa olevan tekniikan rajoitteista, jos myohemmin haluaa rakentaa. Hommassa on vaan se kiva puoli, etta auto on ensin ajettava Suomesta tanne ja sitten takaisin aikaisintaan 6 kk kuluttua, jotta verovapaus toteutuisi (nykysaannoilla) ja etta olisi suoraan Suomen saantojen mukainen. Taannoin asuin USA:ssa ja toin sielta ostetun pikkuauton Suomeen. Kaikki valot piti vaihtaa kun ei ollut E merkkia. Halvinta olisi kai ostaa Suzuki Suomesta vasta palattua. Olen kerran koeajanut ja yllatyin sen ketteryydesta. Maantiella se oli vahan erikoinen. Defenderi on ollut parkissa - ohjaamo on ahdas istua, mutta kai siihenkin voisi tottua. Naa peruspajerot ovat aika laiskoja, mutta muuten kohtuullisen hyvia ajossa (suht uutena) - isommasta koneesta ei ole kokemusta. Uusi Toyota Landcruiser on sitten ihan eri maailmasta tehoiltaan ja ajo-ominaisuuksiltaan maantiella. MB:n G sarja karkaa lottopuolelle ja M on ihan liian hieno pusikkoon. Nissanit eivat naissa piireissa ole saaneet kannatusta, jostain syysta. Suomessa asun nyt sen verran syrjassa, etta auravarustus olisi tarpeen ajoittain (vaimo kylla soittais naapurin traktorinsa kanssa) ja neliveto vahentais hiekotustarvetta. Taa on kylla kehno peruste, koska vaimon pitais paasta sama tie takavetosella. Toytotalla on kestavan auton maine henkiloautopuolella ja kannattajansa maastureissakin. Defenderissa on paljon nostalgista ilmetta. Tekniikan kestavyydesta en tieda. Joku on valittanut korin vuotoja, melua, vaihteiden jaykkyytta ja vilpoisuutta talvella. Lienee kai niin, etta kaikki vehkeet saa rikki ja ruostumaankin. Sekin on selvaa, etta maastureilla kilometrit ovat alyttoman kalliita. Kuulisin edelleenkin mielipiteita maasturien ominaisuuksista ja kokemuksista.
Taas Balkanin kavija
Note! This message was posted anonymously!
|