Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 26.01.2012, 08:51
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.889
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
se perä on 8,5" 28 spline joten ihan minkä tahansa 10 bolt välitys ei käy, ja välityksen asentamisesta peränkuoreen on aina jonkuverran hommaa (kosketus, välys, uudet stefat ja mahd. laakerit) joten kannattaa tarkkaan laskea rahojansa ettei tee niinkun allekirjottanut ja tuhlaa kolminkertasen määrän taaloja siihen hommaan turhaan,jos haluaa pikkuperiä palastella niin ihan toimivia 10 bolt periä kun saa jo parilla satasella ja esim välityksen asennus satsikin on jo 150 taalan hujakoilla halvimmillaan.

miksi vanhat vetarit täytyis sopia?
noita samoja periä on pick-upeissakin
89 ja uudemmat ei sitten sovi, silloin vaihtuu vetarin boorit 28 --> 30

en muista onko se vaan mun aivopieru vai ei mutta dieseleihin taisi olla saatavilla jäykemmästä kumilaadusta ne koneen tyynyt, anyway, uudet maksaa rockautossa vähä reilun 4 euroa/kpl ettei se ny niin kallis hankinta ole.
Kannattaa tosiaan napata käytetty akseli sopivalla välityksellä, niin pääsee halvemmalla.
Takavetosestakin käy tuo taka-akseli, mutta sillon pulttijako muuttuu. Tätäköhän Temutin meinas? Vetarit vaihtamalla saa taas 6-pulttijaon.
Mutta olikos takavetosissa jousipeti väärällä puolella akselia?

Itse fiksasin aikoinaan väsyneet alkuperäiset koneen kiinnityskumit painamalla tyhjät kolot täyteen Sikaa, jäykisti niitä mukavasti ja oli nopea korjaus. No, piti muutama päivä niitä sitten kuivatella.. Mutta kun tallissa oli pakkasta 25-30 astetta, niin en pitänyt niin pahana pientä viivästystä.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten