Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 26.01.2012, 00:06
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Temutin Näytä viesti
nonnii nyt on ollu jimmy muutaman päivän ajossa taas tossa ja nyt on vaihteistonpalkit kiinni ja kierteet korjattu ja kartaanit kiinni yms... se sovitteen välissä oli tosiaan o-rengas ja jakolaatikon puolella oli ihan liimaa...

nyt pääs testailee nelivetoakin kivasti kun ei oo aurattu tuota meidän pihaa.. taas tuli vaan yksi takaisku että taitaa olla eri välitykset etu ja taka päässä tossa jouduin vetää risteyksessä nelikon päälle ja lähin kuivalle asfaltille ajaa niin jumatsuikka kun vetäs jäykäks koko vehkeen, nytkyttää ja vetelee arvaamattomasti..

taka perähän on jo ehtoon puolella että se täytyy vaihtaa muutenkin että jos sitä etupersiistä kattois välityksen ja sen mukaan sitten menis... jos vaikka sattuis löytyy ehjä akseli samalla vällärillä...

voiskos vaihtoehto olla seuraavanlainen jos en löydä sopivaa akselia että otan välityksen jostain toisesta 10bolt perästä ja käytän noita vanhoja vetareita??

ja varmaan myös on lähdettävä koneen kumityynyjä ostamaan kun täristää tyhmäkäynnillä sisälle niin että korviin ottaa.. luulin sen johtuvan siitä kun en viimeks laittanut mitään kumia vaihteistonpalkin ja rungon väliin mutta onha tuossa kumia kuitenkin välissä rungon kumipuslat ettei pitäis ihan hirveesti värinöitä aiheutella, tosin tää kaatoi ton koneen kumi tyyny jutunkin.. täytyy kuitenkin tarkistaa nekin.. ja kattoo että takapäästä löytyy kaikki rungon puslat... kaasua kun antaa ihan himppasen ni se helpottaa se mökä heti...
nosta vähä vuorollaan akselia ilmaan, pyöritä pyörää ja laske kardaanin kierrokset niin saat välitykset selville
(on niissä kummassa tahansa tiheempi niin sen mukaan tekisin ) minkä kokosilla pyörillä ajattelit ajaa.

se perä on 8,5" 28 spline joten ihan minkä tahansa 10 bolt välitys ei käy, ja välityksen asentamisesta peränkuoreen on aina jonkuverran hommaa (kosketus, välys, uudet stefat ja mahd. laakerit) joten kannattaa tarkkaan laskea rahojansa ettei tee niinkun allekirjottanut ja tuhlaa kolminkertasen määrän taaloja siihen hommaan turhaan,jos haluaa pikkuperiä palastella niin ihan toimivia 10 bolt periä kun saa jo parilla satasella ja esim välityksen asennus satsikin on jo 150 taalan hujakoilla halvimmillaan.

miksi vanhat vetarit täytyis sopia?
noita samoja periä on pick-upeissakin

ebaystäkin löytää väliin hyvää käytettyä murikkaa+ välitystä aika halvalla, saa siinä sivussa lukonkin samaan hintaan jos vaan ei myyjä kovaa rahtihintaa...

89 ja uudemmat ei sitten sovi, silloin vaihtuu vetarin boorit 28 --> 30

en muista onko se vaan mun aivopieru vai ei mutta dieseleihin taisi olla saatavilla jäykemmästä kumilaadusta ne koneen tyynyt, anyway, uudet maksaa rockautossa vähä reilun 4 euroa/kpl ettei se ny niin kallis hankinta ole.
Vastaa lainaten