Viestiketju: GEFJ? (Varvihäkki)
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 25.01.2012, 20:31
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator

Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sumpe Näytä viesti
Tottahan toki on edistynyt! Nyt on kauhee mietintä josko 4 linkillä tai sit "range" tyyliin akselit pulttais kiinni.Unibalit 20mm on vaan pikkusen hintavat,mutta hitsattavat laakeripesät jotka on vastaavat mutta yli puolet halvemmat ja kestääkö noi unibalit?Pojan rc cravleria on tullu pyöriteltyy kovin.Nyt saa viisaammat neuvoa nivelten suhteen! Panhardi on tarkotus jättää tästä keksinnöstä pois.
Jos itse olisin tekemässä kilpuria kustannuksista piittaamatta niin laittaisin akselistoon isot uniballit, esim. tuon kaltaiset -> http://www.bluetorchfab.com/Product/...-1-1-4-12.aspx . En tosin tiedä kuinka kauan ne kestävät ennen väljistymistä. Muistan jonkun kirjoittaneen piratesilla että ennen kisaa vaihdetaan aina kaikki kulutusosat ja nivelet lasketaan sellaiseksi. Kuvittelisin että normaalimmassa käytössä nuo kestäisivät ainakin vuoden tai enemmänkin. Itse käytän aavistuksen halvempia Johnny Joint -niveliä, ja ne näyttävät kestävän useamman vuoden harrastepelissä. Ainakin teoriassa kovat nivelet mahdollistavat parhaan mahdollisen kontrollin ohjaukselle ja jousitukselle kun erinäköiset woblaukset ja värinät jäävät minimiin.

Ohjauksessa minulla oli aikaisemmin Hirschmannin 16-milliset nivelet (n. 50€/kpl) ja ne väljistyivät pahimmillaan parilla ajokerralla. Ohjauksessa oli kuitenkin perustavaa laatua oleva virhe, eli nivelet pääsivät pohjaamaan ulosjoustossa.
Vastaa lainaten