Vaikuttaisi että männänrenkaat kaputt.
Ohivuotomittauksella ja puristuspainemittauksella se selviää, mutta alkaisin jo tekemään varaosatilausta alkuperäisille osille. Ei ole suhteessa ihan hirveissä hinnoissa.
Perusasiat kuntoon, niin alkuperäinen pata on ihan kelvollinen tehonlähde.
Viimeksi kun tein konerempan alkuperäisillä osilla, niin ihan on positiivisesti yllättänyt käytöksellään, ainakin tähän asti.
Oma laitos oli yli vuoden koskematta tallissa, ja nyt vuoden vaihteen aikana menin talliin ja pamautin laitoksen tulille ja eikun ajelemaan metsän siimekseen.
Tuossa kuva alkuperäisestä männästä, millaiset mulla sinne meni:
Muistaakseni mäntä/putkisalkku, alakerran laakerit ja tiivistesarja maksoi silloin jotain luokkaa 300 e, mutta nykyhintaa ei ole tiedossa.
Sitten vielä kansi koneistukseen, kanavat putsaten ja muuta pientä hipistelyä, niin alkaa olemaan asiat mallillaan.
Pari juttua moottoriremontista löytyy tuolta:
http://www.kolumbus.fi/sami_partanen...oriremppaa.htm
Älä siis edes haaveile mistään volvon moottorista, vaan rakenna alkuperäinen kunnolla