Viestiketju: nissan king cap topic
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 23.01.2012, 13:27
JonzQ JonzQ ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 28.09.11
Sijainti: Kiuruvesi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tonikki Näytä viesti
Onko siitä asti pitäny tuota ääntä kun laitoit laatikon kasaan vai onko ilmaantunut myöhemmin?
Itellä kävi tuossa laatikkoremontissa silleen, että kun vaihdoin TD:n kytkinkopan SD:n koppaan, niin samalla pääsi painamaan siirtäjän tankoa ja vitonen meni silmään. Siinä sitten ihmeteltiin kun "joku" vaihde oli kokoajan silmässä ja toisen vaihteen kun kytki päälle niin loota ei pyörinyt ollenkaan. Muistaakseni "vapaalla" piti jonkinnäköistä rahinaakin.
Semmonen hyödyllinen vinkki jos jollain käy noin tai sulla on tuossa tapauksessa mennyt vaihde osittain päälle, niin vitosen/pakin tankoa saa pakkivalon anturin reiästä liikutettua (vähän nihkeää, mutta liikkuu kuitenkin) niin ei tartte kytkinkoppaa irroittaa uudestaan.
Kyllä siinä ainakin pykälät menee päälle kaikki kun kokeilin ja minulla ei ole sitä lätkää edes paikallaan joka on viidellä pultilla kiinni siis tässä kytkinakselin puolella niin näen siitäkin että ne 3 tankoa ovat oikeassa asennossa. Voihan persus..

Muistaakseni kun työnneltiin autoa, niin laatikosta kuului sellainen kilkattelu tasaisesti vaan sekin sitten hävisi kohta, siis ei työnnelty paljoa, öljyä lootassa ei ollut vaan ei kait se noin helposta pilalle mene..

Hitsi kun muisti ei ole kaikista parhain, en muista ihan varmaksi kun laatikon kasasin, että tuliko sitä testattua että toimii vapaa asennot jne, muistaakseni tämän kyllä tein.

Mitenkähän se vitonen on voinut mennä sinulla silmään silleen vielä että siirtäjä tanko on ollut sitten paikallaan ja pystyit kokeilemaan muita vaihteita?

Mitenkäs muuten muljautit siirtäjän paikalleen? Itse olen tehnyt niin, että olen laittanut yleensä laatikosta 1 vaihteen päälle ja sitten tangosta johon vaihekeppi tulee kiinni niin vääntänyt tavallaan vasemmalle niinkuin ykköstä silmään laitettaessa tehdään ja joku muljuuttanut koppaa samalla paikalleen..

Niin ja siitä asti pitänyt tuota ääntä kun laatikon uudelleen kasasin!

Viimeksi muokannut JonzQ : 23.01.2012 13:34
Vastaa lainaten