Näytä yksittäinen viesti
  #13  
Vanha 22.01.2012, 23:39
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.448
Perusasetus

Olihan muuten komea tuo Piraten Suitsaprojekti, oikeaa meininkiä rakentamisessa!


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
Kuinkas tää muuten käyttäytyy mekaanisella ohjauksella kovemmissa vauhdeissa esim 80km/h ja routaheitto? Kun ei ole päässyt kokeilemaan.
Paha sanoa, kun en ole itsekään kokeillut. Teoriassa hyvin, käytännössä sitten ihan toteutuksesta kiinni

Tuollaisella ristikkäisillä/ päällekkäisillä nelilinkeillä (ne on siis pitkittäin, ja "kolmiomallissa" edestä- taakse/ takaa-eteen) saa suunniteltua juuri sellaisen alustan kuin haluaa. Eli akselin liikkeet joustoissa on hyvinkin tarkkaan hallittavissa. Jos vain auton keulalla on tilaa tuollaiselle niin pitäisi toimia yhtä hyvin kuin monissa autoissa oleva suorat 4-linkit + panhard.

Tuolla kolmiomallisella ilman panhardia tosin akseli ei ohjaudu joustoliikkeen mukana (riippuen toki miten se on suunniteltu), kun taas panhard työntää/ vetää akselia aina sivuun joustoliikkeessä. Yleensä edessä on pakko olla suorilla varsilla oleva 3- linkki tai 4-linkki + panhard koska ei siellä ole muulle tilaa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten