Jos teet autoa suht alusta alkaen, niin helppo tapa on oyotan tai Rangen tjsp. jakarivarret. Perushyvin toimivat, jos haluat varmasti hyvin pelittävän alustan niin 4- linkkialusta eteen & taakse ilman panhardeja (eli päällekäiset kolmiomalliset). Myös 3- linkki + panhard pelittää jos edessä meinaa tulla ahdasta tavaroiden sopimisen kanssa.
Halvimmalla varmaan pääsee noilla Toyotan tai rangen varsilla, 4- linkkiä varten putkimateriaali + varrenpäät maksaa äkkiä pitkälti toista tonnia (14-16kpl.varrenpäitä + n.7-9 metriä paksuseinäistä saumatonta putkea).
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja axu87
Ot mutta paljonkos tuollaiset 42" jo painavat?
|
Noin 45kg kappale muistaakseni kun punnitsin omat 42" Rockerit, siihen vielä vanteet päälle niin ollaan 55kg huitamilla tai yli.
Ja tosiaankin, mitkä tahansa akselit jotka oikeasti kestää 42" renkaita niin painaa sen ~200+ kg kappaleelta, siihen renkaat lisäksi niin ollaan tosiaan tuolla 600-700kg huitteilla. Putkirunkoauto, vaikka sitten cromo- putkesta että tulee kevyempi niin menee äkkiä jo 150- 200kg materiaaleja (perus teräsputki ~2,5-3 kg metri), ja paljon enemmänkin. Kevyehkö moottori (jossa myös jotain voimaa

) + laatikko + jakis = 300-400kg. Kardaanit yhteensä 20-25kg, tukivarret painaa äkkiseltään sen ~10kg kappaleelta = tukivarsiratkaisusta riippuen 40-80kg. Siihen sitten kaikki muu hilpe ja äkkiä ollaankin jo tuolla 1300-1500kg kokonaispainossa. Helposti vaaka heilahtaa parin tonnin tietämille jos käyttää valmista aihiota mihin tekee kaaret yms..
edit: Nyt vasta huomasin että tulossa 410 Suitsan alle, eli ainakaan runko ja tekniikka ei paina paljoa

Joka tapauksessa, jos aattele suitsain painoa niin ei oikein millään jää 1000kg:n paino.