Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester
|
Itsekin ehdottelin vähän Okalle stroukata toi kuutonen. Samasta aiheesta on toisinaan käyty aika kiivasta keskustelua myös tuolla Jenkkien saiteilla, ja lopputulos on yleensä se, että kenenkään mielipide ei voita
* Tuo kuutoskone on itse asiassa aika painava. Kevyempiä kasikoneitakin löytyy, jopa jenkkiautoista
* Tehoa ei koneessa ole kovin hirveästi, stroukattuna sieltä irtoaa kyllä sen ~270hp/400Nm (riippuen käytetyistä osista). Monessa tuoreemmassa kasissa on tuon verran jo vakiona, ja kohtuuhalvoilla viripalikoilla irtoaa tarvittaessa reilusti lisää

Hyvän stroukkikoneen rakentamisen hinnalla ostaa kasin + laatikon + johtosarjan + kiinnitystarvikkeita kun löytää sopivan kokonaisen luovuttaja- auton itselle. Rakentaminenkin on silloin varsin simppeliä kun on kaikki tekniikkaan liittyvät osat vieressä.
* Jeepin kuutonen on pitkä kone, kasi on periaatteessa ainakin yhden pytyn verran lyhyempi, kompaktimpi kone sen parin pytyn verran. Jos kasikonetta vielä hieman siirtää taaemmas niin painonjakauman saa vaikka 50/50 jos siltä tuntuu.
* Voimansiirron modaukset? Yksi poikittaispalkki laatikolle, TJ:hin sopivat koneen kannakkeet (tilaa USA:sta valmiina jos ei itse halua tehdä), kardaanien pidennys/ lyhennys. Eipä siinä juuri muuta ole
* Pakoputki ei ole kovin kummoinen tehtävä, esmes teettää Tiittasella Kannelmäessä, ne tekee uuden putken ~100€:lla ja menee pari tuntia. Monesti putkea joutuu joka tapauksessa muokkaamaan alkuperäisestä vaikkei tekniikkaa vaihtaisikaan, jos ei halua että jää heti ekaan kiveen kiinni.
Ja sitten nuo yllä olevat argumentit voi myös kääntää vähän toisinpäin, todetakseen miksi kannattaisi pitää se kuutonen
Oikeasti onhan tuollaisessa tekniikanvaihdossa hommaa ihan pirusti, ja aikaa siinä menee. Vaan enpä minä ainakaan valita että saataisiin kasikoneinen TJ tänne katukilpiin, ei taida montaa olla? Enkä usko että sinäkään

Hienoa jos joku jaksaa nähdä vaivan tuon homman eteen, onhan sitä kasin hörinää aina kivempi kuunnellakkin