Viestiketju: Nissan pick up 2003
Näytä yksittäinen viesti
  #125  
Vanha 17.01.2012, 10:20
ville v ville v ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 16.01.12
Sijainti: alajärvi
Viestit: 1
Perusasetus

Kiinnostusta ryhmäkanteeseen?


Moi kaikille!

Meikäläiselläkin pamahti kone (laakerivaurio) ja rupesin katteleen netistä tietoa asiasta. Kohtalotovereita näyttää olevan sekä Suomessa, että ulkomailla runsaasti.

Autoni on vm 2003 ja ajettu 215000 km. Ilmoitin asiasta maahantuojalle ja käytin purettua moottoria Seinäjoen Käyttöautolla valokuvattavana. Viime perjantaina maahantuoja ilmoitti Käyttöauton kautta, että ei osallistu korjauskustannuksiin. Korjauksen hinta-arvio noin 5700 euroa.

Soitin koneen hajottua Kuluttajavirastoon ja selvittelin maahantuojan korvausvastuuta, varsinkin silloin kun moottorissa on ilmiselvä materiaali-/ valmistusvirhe. Henkilön, jonka kanssa juttelin mukaan kyseessä on melko lailla selvä korjauskehotuksen laiminlyönti, koska vika on varmasti ollut maahantuojan sekä tehtaan tiedossa jo kauan aikaa.

Tälläkin palstalla on näköjään ollut paljon juttua tämän mallin konerikoista, joten Kuluttajaviraston (kuluttaja-asiamiehen) ajamaan ryhmäkanteeseen on hyvät mahdollisuudet.

Ensin pitäisi kuitenkin saada kokoon porukka, jolla on ollut sama ongelma. Porukan kokoa ei Kuluttajaviraston puhelimeen vastannut henkilö osannut kertoa.

Tässä vaiheessa olisi kuitenkin hyvä saada tietoa mahdollisesta kiinnostuksesta lähteä mukaan mahdolliseen ryhmäkanteeseen. Kuluttajaviraston ajamassa ryhmäkanteessa ei Kuluttajaviraston edustamalla ryhmällä ole korvausvastuuta.

Asiasta kiinnostuneet ja ne joita asia koskee (myös ne joiden moottorit on mennyt takuuseen), olisitteko niin ystävällisiä ja ottaisitte yhteyttä allekirjoittaneeseen.

Viestissä voisi alustavasti mainita auton vuosimalli, kilometrit, maahantuojan suhtautuminen korjaukseen, korjauksen hinta, tuliko maahantuoja mukaan kustannuksiin (jos tuli, niin miksi) ja korjauksen hinta.

Lisäksi olisi mielenkiintoista kuulla että oletteko ottaneet Kuluttajavirastoon yhteyttä, ja mikä oli heidän mielipiteensä ja mahdollinen Kuluttajaviraston antama tapauksen ID-numero.Ainakin mulle annettiin soittoni perusteella tapaukseni ID- numero. Lisäksi jos tulee mieleen muuta asiaan liittyvää, niin
mielenkiinnolla otan kaikki vastaan.




Ville Vistbacka, Alajärvi
sähköposti v.vistbacka@gmail.com
Vastaa lainaten