Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja keltsi
Jaa, että noita olisi noin montaa eri "korimallia" Itse olen mieltänyt, että niitä olisi vain kaksi, vanha kantikkaampi korinen sekä siitä hieman pyöritelty facelift...
Toi meikäläisen XJ on muuten -93 (valmistettu -92), ei -95 kuten tuossa edllisessä viestissä lukee.
|
Ei ehkä useaa korimallia, mutta levikkeitä lienee erilaisia ja etupuskurin pääthän on selkeästi erilaisia/-pituisia. Mulla on nyt "vanhakoppaisen" puskurin päät ja ovat reilusti pienemmät joka suuntaan kuin omat -99 malliset.
Sori joo, niinpä se olikin -93. Noi -92 millit ei sitten kai pidäkään paikkaansa, kun sun auto on "kapeampi"...?
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L
Tuoltahan puuttuu kokonaan '84-'86 vuodet, ja muutenkin wikipedian tietoihin pitää suhtautua lievin varauksin  itse en ainakaan tiedä että levikkeitä olisi noin montaa mallia ollut eri ikäisissä, tai jos peilit lasketaan mukaan että olisi noin paljon eroja.
Korimalleja on ollut kaksi, peilejä ei montaa erilaista ole, eikä ainakaan noissa ikävuosissa tietäkseni tuollaisia eroja muutenkaan (paitsi '97-> ). Sitä kyllä mietin mistä moiset erot voisi tulla? Pitäisi tehtaan huoltokirjasta melkeen katsoa että saisi oikean tiedon. Tuossa jos miettii niin olisi muka jopa 7cm eroja leveydessä.. vaikea uskoa 
|
Peilejä ei tuohon lasketa, niillä leveys taitaa mennä jo päälle kahden metrin. Wikiin ei tietysti ole aina luottamista, mutta noita lukuja ei minusta ole kenenkään syytä esittää muuten kuin mitä ne todella ovat....
Omien mittausteni puolesta asentamillani TJ:n levikkeillä tulee todellista leveyttä lisää vähän mittaustavasta riippuen n. 140mm, joka on kokonaisleveytenä kirkkaasti vielä otteen 1790mm + 100mm sisäpuolella; sikäli nuo imoitetut millit pitää paikkansa. Se nyt tästä vielä puuttuisi, että katsurit alkaisi mittaamaan lisättyä levikkeen leveyttä, eikä lisättyä kokonaisleveyttä...