Mulla on tosiaan AX-5. Ajettu nyt 268tkm ja ihan vasta syksyllä vaihdoin siihen öljyt. Kytkinkin on alkuperäinen, eikä kummassakaan ole moitteen sanaa. Omassa käytössä auto on nyt ollut 9kk/12tkm
sekakäytössä: maantietä 90%, maastoa 5% ja vetohommia 5%.
Ainoa mikä siinä täytyy pitää mielessä on että jos öljyjä vaihtaa, niin vanhanmalliset syncrot ei kestä modernia GL-5 vaihteistoöljyä. Väärästä öljystä taitaa johtua suurin osa vioista mitä noissa saattaa ilmetä. Ite laitoin nyt Teboilin täyssynteettistä 75W-90 GL-4. Valmistajan suositus on tuohon 75-90 GL-3, mutta GL-3 öljyä ei taida kukaan enää valmistaa. GL-4 täyttää kuitenkin samat speksit, kun taas tuo GL-5 ei sovellu AX-5 syncroille.
Mitään yllättävää ei ole tuosta XJ:stä hajonnut, kulutusosaa lähinnä ja tietysti kaikenlaista itseaiheutettua maastokäytössä.
Lisäksi mulla on ollu pientä huolta laturin johdotuksista vinssauskäytössä. Valmistaja kun on katsonut parhaaksi vetää 90A laturin 60A sulakkeen kautta. Tuohan ei tietenkään kestänyt käyttöä, eikä varsinkaan sen jälkeen kun vaihdoin laturin tehokkaampaan 138A versioon.

Nyt menee sitten laturilta 21mm2 johto suoraan akulle ja turvakatkaisimen laitoin akun ja sulakeboksin väliin. Laturi ja vinssi toimii nyt ainakin hyvin. Aika näyttää tuleeko tuosta uusia murheita.