Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
miksi pitää olla tuo jarru? hj:n vinssistä et saa vaijeria vetämällä ulos! (siis muuten kuin rummun vapaalle kytkemällä, mikä ei onnistu veto päällä)
-> 2 suuntainen ulosotto "ehdoton"!
jos tuon jarrun tarkoitus on toimia vetokytkimenä, siis jarrupaineella säädetään vetovoimaa niin silloin kyllä ok.
ja sitten tuo perä pitää olla nimenomaan lukoton!
ja sitten tuo nopeus: jos perävälitys on 4 niin toinen vetari lukossa välitys 2, ja jos kytket 540 rpm ulosottoon, niin hidas? riippuu mitä meinaat tehdä. (vinssin välitys noin 30, ja se kertaa 2 on n.60 -> siis vinssin rumpu pyörii kierroksilla vajaa 10 kierrosta minuutissa ja kelaa vaijeria esim 3 metriä? tyhjäkäynnillä alta metrin minuutissa.
pienellä virittelyllä onnistus paremmin: siis toisesta vetoakselista voima sisään, jarru toiseen vetariin ja kardaanista vinssille -> saa vinssin pyörimään
n.4 kertaa nopeammin kuin vetoakselista pyörittämällä
ulosoton kierrokset, perävälitykset, ja vinssin välitys kannattaa tarkistaa.
|
tuossa tuo yksi vanhempi duunari taas fundeeras ku näki hjiin vinssin keulalla että ku tarttis traktoriin saada juonto vinssi.. ja ku se on sellanen että kaikki pitäs saada ilmatteeks ja mikää ei sais maksaa mitää ja silti pitäs olla samanlainen ku kaupan laatu vehe
ni hän vaan sano että niitä on tehty tuolla tavalla traktoriin.
lukoton joo tarvis olla. riittääköhän missä vaan jarrussa voima? eikös paras olis joku hammas lukitus? sen tapanen ku sellasis halpis talja vinssissä..
noh lähinnä vaan kysyin jos ois ollu joku tehny ja ois ollu juttua jossakin.