Kyllä laatikoita varmasti joku korjaa, ja tämä 42/44/46- sarja (taitaa vielä 47/48 kuulua samoihin?) on ihan yleinen Moparin uudemmissa takaveto- ja nelivetovehkeissä. Automaattilaatikon korjaus vaan tapaa maksaa maltaita, eli ehjän käytetyn lootan löytyminen voi olla parempi vaihtoehto. Pystyy kyllä tehdä rempan itsekkin, mutta vaatii HYVÄT ja kuvalliset ohjeet, vähän sorminäppäryyttä, kunnon työkalut, riittävästi tilaa pitää kaikki nippelit järjestyksessä ja kunnon hermot

En ole itse koittanut, mutta jos joskus loota poikii niin tarkoitus on kyllä kokeilla
Jakolaatikon vaihto on oikeasti simppeli homma, menee päivässä helposti. Muutamassa tunnissakin hyvin jos tietää mitä tekee eikä ole pultit jumissa.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BeePee
Jos perä täristäis vedättäessä niin vika olis varmaan tullu jo ulos? Ja voihan tossa dana44 ollakkin, mutta jos kossupullosta löisin vetoa että onpi d35 niin luultavasti oisin kohta kossun rikkaampi.
|
Kaikissa uudemmissa V8- koneisissa ZJ:ssä on D44a (Huom! tuo "a"). Eli se on nk. heavy duty D44, alumiininen banjokoppa. Oikeasti se on ihan paska verrattuna oikeaan rautakuoriseen D44:ään. Lautaspyörän halkaisija sama 8.5", pinionin laakerit & pinioniakseli, ja taitaa myös poskilakerit olla järeämmät mutta siinä se kaikki hyvä sitten onkin.
Alumiinibanjo elää kuormituksessa helvetisti ja rikkoo laakerit. vetarit on kyllä 30- spooriset ja samanpaksuiset murikan päästä kuin D44:ssä, mutta on C- klipeillä (WJ:ssä taasen ei ole c- klippejä). Vetarit kuitenkin ohenee pyöränpäähän siihen malliin, että vetari on yhtä ohut kuin D35:ssä, ja käyttää myös samoja laakereita.
Perän kahinat on ainakin tämän akselin kyseessä ollessa käytännössä aina joko pyöränlaakereista tai sitten pinioni/ poskilaakerit. Ei toki pitäisi täristää, tosin huonokuntoinen kitkalukko tai väärät öljyt voi aiheuttaa täristystä, ei kylläkään suoraan ajaessa.