Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 09.01.2012, 12:52
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Nyt kun vielä kattelin, itse asiassa tuossahan taitaa olla 44RE kun on 5.2 koneella.. kuutoskoneissa oli se köykäisempi 42RE riippuen vuosimallista.

Joka tapauksessa, kahiseva ääni on joko jakolaatikosta, tai mikä todennäköisempää niin taka-akselista. D44a (alumiinibanjoinen D44, ns. heavy duty- malli joka tosin on kaukana siitä ) rikkoo pinionin- ja poskilaakerit aika äkkiä, se on ihan tyyppivika. Itselläkin on laakerinvaihto edessä samanlaiseen perään. Jos multa kysytään niin tuo akseli on ihan susipaska

Jos jakolaatikosta on ketju löystynyt ja visko kohta entinen, niin suosittelen melkeinpä hommaamaan sen 242 jakoaskin tilalle. Saat sen laitettua saman ikäluokan XJ:stä, pulttaat kiinni. VIC- näytön kun ruuvaa irti ja irrottaa oliko mustat johdot ja kiinnittää punaiset (tai toisinpäin, ei voi muistaa ), niin myös vetotavan näyttö toimii oikein. Jakolaatikon kulissi pitää vaihtaa/ muokata, muuten ei mene kaikki moodit laatikosta päälle.


Jos tuntuu selvästi että täristäessä luistaa, niin en yhtään ihmettelisi että se on laatikko. Toisaalta jos öljyt on ihan terveen näköiset ja hajuiset, niin ei se kovin pahasti voi olla rikki.. Kannattaa vielä selvitellä asiaa ennenkuin heittää hanskoja naulaan.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten