Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 08.01.2012, 14:00
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Taas tarvittais apuja. comeupin jarrun kanssa tällä kertaa.

Mikä voima vääntää jarrun piukkaan kun roikutaan vinssin varassa.

A Jousen esikiristys ja jos niin mistä tietää kiristetäänkö puoli ,yksi vai puolitoista kierrosta jouseen jäykkyyttä.

B vaihteiston kautta tuleva voima mikä puristaisi jarrukiekkoa vasten runkoa.

En nyt vaan tajuu tuon(kaan) sielunelämää

Jarru piti tuossa oikein hyvin ennen purkua ja yritin merkkailla purettaessa osien paikan mut vituikshan se meni ja nyt ei jarru pitänyt Raisiossa kun tuurilla joskus.

Pari tuntia tuossa yritin pähkiä toimintaa ja oma veikkaus on että jousen esikiristys vääntää jarrun päälle ja tuo putkiholkki avaa jarrun kun ajetaan sähköllä.
Sitten taas tuli epäilys että tuleeko sittenkin rummulta voima tuota booritettua akselia pitkin ja vääntä jousivoimaa ikäänkuin pienemmäksi ??

kuvassa akselilukot ei paikoillaan eli ei niitä ole unohdettu.


edit. Kuvaa katsellessa tuli mieleen moinen että kuuluisko sen jousivoiman jarrumäärän vaikuttaa siihen miten nopeasti rumpu pysähtyy kun mottorilla ajo lopetataan(esim kelattaessa ulos) ja se vaihteiston kautta tuleva voima vääntää jarrun päälle roikuttaessa vinssin varassa.

__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O

Viimeksi muokannut bluevan : 08.01.2012 14:06
Vastaa lainaten