Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja panupee
Joop, kyllä se varmaan niin on että pitää se 12v puola vaan viritellä. On siinä tosiaan se yleisyyskivakin että Bilteman yleismallin tehopuola kun maksaa sen kympin, niin niitä voi olla vaikka varaosana mukanakin.
Mutta taidan senkin suhteen hifistellä, ettei ihan vaan etuvastuksella. Eli jos ottaiskin 12v ulos sieltä alentajalta (tottakait semmonen on poppikoneita ja tietsikoita summuita varten) ja siihen sitten joku pieni hyytelöakku diodin läpi kaveriksi konehuoneeseen. Näin ollen kipinälle ja muulle moottorin sähköjärjestelmälle (= tässä -71 vuosimallin F-koneessa siis puola ja sähköisesti ohjattu ryyppyläppä  ) olisi aina sähköä oli sitten pääakut miten tyhjiin veivattu hyvänsä.
Joo, näin mennään, kiitos ajatuksen antamisesta 88
P
|
Siis meinasitko tuupata tuon diodin/hytelöakun kautta sähköä tuolle ryyppyläpälle?
Täysin tietämättömäna k.o kulkineesta, mutta epäilempä että tuo 12v ei riitä
edes tyydyttävästi vetämään imua pois päältä? ostappa muutama tulppa mukaan?
Mutta ; tuo puola tuosta 12v järjestelmästä varmaan toimiva!
mutta imu ei toimi, enkä usko että tuo 12v järjestelmästäkään toimii ilman akkua, käsistään kätevä yrittää HiFi:nistien kondensaattorilla, mutta ei taida onnistua (jollain kierrosalueella tulee resonassi, ja konkka porsii

)
ja siinä samassa kaikki muut elektroniikat?
-> toimiva akku pitää olla!
ja sille virta/jännite ohjattu lataus!
haulla löytyy 12v dsl lämmittimen käyttöä 12v akulla, jota latataan 24v:stä
Onko tosi ettei 24V puolia löydy?