Joop, kyllä se varmaan niin on että pitää se 12v puola vaan viritellä. On siinä tosiaan se yleisyyskivakin että Bilteman yleismallin tehopuola kun maksaa sen kympin, niin niitä voi olla vaikka varaosana mukanakin.
Mutta taidan senkin suhteen hifistellä, ettei ihan vaan etuvastuksella. Eli jos ottaiskin 12v ulos sieltä alentajalta (tottakait semmonen on poppikoneita ja tietsikoita summuita varten) ja siihen sitten joku pieni hyytelöakku diodin läpi kaveriksi konehuoneeseen. Näin ollen kipinälle ja muulle moottorin sähköjärjestelmälle (= tässä -71 vuosimallin F-koneessa siis puola ja sähköisesti ohjattu ryyppyläppä

) olisi aina sähköä oli sitten pääakut miten tyhjiin veivattu hyvänsä.
Joo, näin mennään, kiitos ajatuksen antamisesta 88
P