Näytä yksittäinen viesti
  #14  
Vanha 19.04.2004, 20:31
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

No tässä tuloo meidän autoista kuvia, jotka on ollu ja mistä löyty kuva nyt heti koneelta.

Tästä se varsinainen harrastus alkoi syksyllä 1990. 75 vuoden 3,5 V8 Range, lappalaiset, panssarit, kemppilukko takana, kaaret, putki puskurit, superwinch X6 ym.



Seuraavaks tais tulla tehtyä Putki-Häkkyrä. GAZ 69 alusta, Marinan 1,8 kone ja B&W automaatti, jokkis minin kaaret ja kemppilukko takana. Tällä tuli harjoiteltua paljon ja kuvassa kylän "tulevaisuuden harrastajat testailemassa".



Sitten syntyi vuonna 1993 RR Special, joka nykyään GAZ-Special. Rangen runko ja kone ja laatikot, Dana44 ARB:t ja 5,89:1 perät ja GAZ 69 kori.



Sit 1995 aika siirtyä mogin akseli tekniikkaan. Chemog: Chevy 350cid V8 + TH-350 + Unimog 411, 4-pyörä ohjaus, hydrauli säätöinen alusta, kori 30 kavennettu, jonkin verran madallettu ja lyhennetty ym pikku kivaa. Kuvassa 420/70-24" renkaat ja noilla auto painoi ilman kuljettajia 2850kg!!!(nykyään purettuna)



Vuosi 1998 toi maailmaan Moggster nimellä kulkevan auton, jota jopa tituleerattiin silloin maailman parhaaksi trial autoksi. Tekniikka pääosin Chemogista, runko putkea, kori alumiinia ja ite tehtyä kaikki. (Elää ja voi hyvin edelleen)



Sitten ei muista vuotta, mutta siirryin maantiellä takavetoisista nelivetoisiin. Blazer paku, joka ite diisselöitiin 6,2l GM pannulla. Akselit vakiot, jousitusta hiukan korotettu ja renkaat pääosin 33" tai 35". Kuvassa 36" SX swamperit. Myyty ja kiertää suomea autoliikkeistä toiseen....kai??



Sit jossain vaiheessa hankin toisen BJ:n (eka purettiin), joka piti hitsaa ja leimailla katu autoks. Pakun paprut ja 3l diisseli nelkku. Auto odottelee edelleen tallissa sitä kunnostusta...joskus sitten kun on aikaa.



Blazer ku tuli myytyä, niin piti saada tilalle nelikko maantielle. Ei tarvinnu olla hyvä, mutta liikkuva ja leimattu. Ja niin löytyi Swamp Jumper. Kuva otettu sellaisena kuin ostin sen. Pakun paperit löytyy ja otteessa tuore leima ja kaikki toimi.....jotenkin.



Sitten kuva ku sitä on hiukan muuteltu enemmän oman mielen mukaiseks. HJ:n kutvos riisseli ja tehostin, muokatut lokasuojat ja jousitus ja paljon on vielä ideoita ja ne on kaikki vielä toteuttamatta ja autokin leimaamatta.... jospa vaikka ens syksyyn mennessä sen sais taas kilpiin.



Vuodelle 2002 syntyi Alfaster. Mogin akselit, Alfa Romeon 3L V6 ja ZF automaatti +++ paljon muita juttuja. Tarkoitus ajella tänä vuonna Suomen Trial kisoja läpi.



Ja tais olla 2002 kevättä, kun kolmessa viikossa herätettiin takapihan mädästä varaosa raadosta Formula-Blazer. Nykyään myyty Vellulle ja oli ainakin vielä pari viikkoa sitten toiminta kunnossa.



Ja uusi Willyster tekee tuloaan. Tuon näköinen se vielä on ja kisaa pitäis ajaa sillä 3. heinäkuuta, eli kiire tulee.


Vastaa lainaten