Näytä yksittäinen viesti
  #52  
Vanha 04.01.2012, 22:30
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Jakolootan remonttia!


Tuli katseltua ja kuunneltua useamman kerran tätätä poitsun kuvaamaa videota Jatilasta, missä hyvin kuuluu tuo pauke ja mielestäni se on tiheämpää kuin ketjun hampaan yli hyppääminen?

http://www.youtube.com/watch?v=gCoHwnyCu9k

Jamantille asiaa ihmetelessäni hän kertoi jotta näistä Q-T laatikoista on mennyt myös akselinnysän pooreja sileäksi ja siihen se mielestäni sopisikin.

Pudotin laatikon autosta ja päräytin sen TAAS pöydälle palsiksi.



Kaivoin tuon akselin käsiini ja sitä hammaspyörän poorauksessa välyksien verran helutelessani tunsin jotta välillä ottaa kiinni ehjän poorin reunaan ja välillä menee nahkeasti yli.

Varatsoistani löytyikin toinen varaosa akseli joka tuntui tiukemmalta, oli vaan hieman korkkiruuviksi jo kiertynyt.


Vasen on viallinen ja oikea nyt laatikkossa toimiva "korkkiruuvi" akseli.

Akseli ja hammaspyörä on kerta asentinen, lukitusrengas on teräväreunainen ja sitä ei pysty purkamaan ehjänä?

Asensin siis oikeanpuoleisen korkkiruuviakselin ja sillä ajetaan niin kauan kuin kestää.
Viallista akselia koitetaan ehjätä puikkohitsillä, hopeajuotoksella tai jollain muulla tavalla, kun ei sillä mitään tuollaisenakaan tee.

Koeajon jälkeen hallin kynnystä vasten vedättäessä voin todeta että pauke on poissa ja ensiviikolla pääsenkin perien kimppuun, tiheempien välitysten ja lukkojen merkeissä.

Offikrossia ei tällä laatikolla enään ajeta vaan vain rauhallista safarointia!

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 05.01.2012 22:24
Vastaa lainaten