Tilasin wholesale automaticsilta heavy duty turbiinin,extreme ventiilikoneiston,vaihteiston öljynlämpömittarin+täydellisen korjaussarjan laatikkoon,yhteensä suomessa kaikkineen maksuineen n.3500euroa josta saan takaisin 350 miinus lähetyskulut kun palautan vanhan venttilikoneiston niille.
Tehoa tuli n.180hp ja n.450nm ahtopaine oli vain.0.4bar, koska suuttimet jäivät heti pieneksi ja meni laihalle.Uskoin että suuttimet olisi riittänyt koska kulutuskin oli ennen turbotustakin melko kunnioitettava 40-50 l/100km 35 pyörät alla.Ja idea oli että kulutus laskee aika paljon kun tehoa olisi kulkea paremmin.Teholapussa on 190hp ja paras vääntö 540nm/1900rpm eli melko alhaalla.Sanoivat että ei ole totta lappu lukemat koska automaatti luistaa aina vähän.silloin ei ollut tiedossa että laatikko oli jo rikki.No toivottavasti kohta saan laatikon kuntoon ja pääsee taas koneen kimppuun.Tulossa uudet suuttimet, vakio pakoputken takaosa vaihtuu avaraan ja sähköinen ahtopaineen säätö turbolle.tavoite olisi saada ahtop.1 baarin paikkeille jolloin teho olisi noin 230 hp ja vääntö yli 650nm.Tilatussa ventiilissä on 3 ja 4 vaihteessa lock up joten ei pitäisi luistaa enään.
Niin vakiona 155 hp ja 300 nm.ja ei kai noita paljon ole edes tehtykään koska melko nopesti tuli fzj80.toyotalla on ollut aika pitään tyyli että kun malli vaihtuu,tulee ensin pelkkä kori vanhalla tekniikalla ja sitten vasta tekniikka uusiutuu.Ettei vaan tulisi kerralla liikaa uutta.
Viimeksi muokannut kuosma : 02.01.2012 20:24
|