x2, on muuten vähän eri kyyti kuin bertassa. Kierrejousi toimii paremmin sekä maastossa että tien päällä. Ne sun "ei kierrejousta jäykälle akselille" kaverit on vielä 60-luvulla tai ei muuten vaan tiedä mistään mitään.
Toki vankkurinjousi -> kynäjousi muutoksen voi tehdä huonostikin, mutta aika paska sen pitää olla että olis huonompi kuin vanha umpiruostunut lehtijousipakka.
Ja kyllä, lehtijousialustastakin saa hyvin jos tekee tarpeeksi töitä. Pakat akselin alla vaan syö etenemiskykyä aika hyvin, ja SOA vaatii akselille lisätuentaa.
Oon ollut parin bertan kyydissä missä on hyvä lehtijousialusta, mutta molempiin kaikki paitettu uusiksi, toiseen monta kertaa. Ja sitten on ne vanhat vakiobertat, joissa oppii pitämään maantielläkin kielen keskellä suuta, ettei poikittainen routarantu lyhennä sitä.
Maastoajossa kierrejousialustan rikkoontuminen harvinaisempaa, letijousilaisista menee norria poikki joskus harvakseltaan.
Viimeksi muokannut Paavo : 02.01.2012 20:08
|