Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 02.01.2012, 19:29
JES:n Avatar
JES JES ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.01.07
Sijainti: Sipoo, Finland.
Viestit: 363
Perusasetus

Kestääkö sähköinen polttoaineen siirtopumppu vaihteistoöljyn siirtopumppuna?


Olis tarve laittaa siirtopumppu LC 61:n pää- ja jakovaihteiston täyttöproppujen väliin. Siellä antautui vaihteistojen välinen stefa kahden vuoden jälkeen ja sitä ei nyt aleta taas uusimaan. Öljyt valuu nyt päälaatikosta jakikseen. Ennen valui jakiksesta päälaatikkoon ja se ongelma korjattiin aikoinaan "hullunkierrolla", se ei vaan tähän suuntaan toimi. Onko tuollainen sähköinen imevä polttoaineen siirtopumppu tuhoon tuomittu idea? Käyttöähän ei pumpulle tulis kun jokunen minuutti kuukaudessa. Öljyt liikku luokkaa 1l/5-10 tkm. Pumpun ohjaus katkaisimella. Varaosatiskillä veikkasivat, että pumppu palaa minuutissa öljyn jäykemmän viskositeetin takia. Imevä 24v hyco olis mielessä (malli 13 3030 noin 85 euroa). Kylmiä öljyjä ei ole tarkoitus pumppailla. Sähköiset öljyn siirtopumput maksavat luokkaa 400-800 e (mitä itse löysin).

Linkki hyco:n sivulle:
http://cat.hueco-automotive.com/inde...9194e708363574

Kokeilenko pa-pumpulla vai onko parempia vaihtoehtoja (järkevän hintaisia?

__________________
SLCK #364,
HDJ100 2006
HJ-61 1989 ex
Vastaa lainaten