Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 01.01.2012, 14:18
temmi_hoo temmi_hoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Jokikunta, Vihti, Suomi
Viestit: 553
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaheli Näytä viesti
Joskus mietin tuota että kun ei saa kuitenkaan veden pitäväks ni porailis suosiolla "tyhjennys ropun" tuonne sähkö puolelle. Käyttää sitten ajoittain kokonaan vinssin osina ja putsailee kunnolla.
Jos autossa on ilmaa tarjolla, vois siitä viritellä lievästi ylipaineisen puhalluksen.

Ilman suurempia muokkauksia laittaisin moottorin alas jäävään osaan pari tyhjennysvalumisreikää ja tulonippaliitännän letkulle sitten jotenkin sopivasti puhaltamaan kollektorin suuntaan. Reikien koot tarpeeks pieniks niin ei mee kamalan montaa litraa minuutissa puhaltaessa ja syöttöletkuun joku sopiva alennus, ettei vahingossa tuu suurta ylipainetta. Sillon täytyis ryhtyä miettimään miten laakereissa pysyy vassut sisällä ja muutenkin hommat menee tarpeettoman vaikeeks.

Tän tarkotus ois siis lähinnä pystyä tyhjentämään moottori vedestä uimakeikan jälkeen ja kompuran tuotosta riippuen sitä saattais voida pitää päällä koko kahluun ajan. Jos tämmösen tekee niin varmaan pitää välillä vähän vahtia tuleeko silti laakereista voitelut pihalle.
Vastaa lainaten