Hei, ongelma on todennäköisesti kardaanissa kun vaihde on vedolla ja kaasua painaessa ja höllättäessä jossain on klappia, joka tuntuu ikävinä nykäyksinä. Pudotimme kardaanin alas, eri holkeista pultit irti molemmista perän ja etuperän päästä. Kardaanin ristikkonivelissä ei väljää, mutta sen sijaan kardaanin holkeissa etupäässä oli noin 1-1,5 mm välys käsin heiluteltaessa. Onko tämä normaalia??
Vaihdoimme molemmat etupään holkit eli holkin, joka kiinnittyy etuperään ja holkin joka kiinnittyy kardaaniin sekä samalla rasvaus. Samalla meni vaihtoon kardaanin tukikumi keskeltä. Onko sillä mitään merkitystä mihin asentoon holkit menee booreille. En meinaan löytänyt mitään merkkejä minkä mukaan linjata uusia holkkeja?
Ongelma ei edelleenkään täysin poistunut, koska holkkeihin jäi edelleenkin väljää vaihdosta huolimatta, luulenpa, että boorit kuluvat sekä holkista että itse akselista. Auto hieman täristää kiihdyttäessä mutta ei mitään isompaa. Näin äkkiä ajatelteltuna pienikin väljä kuluttaa jatkuvasti booreja, joka lopulta johtaa siihen, että hammastukset pettää. Onko mitään tehtävissä??