Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GKC
Mihkähän momenttiin noi laakerit kiistetään? Ja välystä ei ollenkaan? Eipä kuulu vielä nakutusta mut jos kerrankin uskois viisaampia ja tsekkais noi kumminkin...
|
Siinä ei hirveesti häviä jos käyttää kääntöpään irrallaan, ja vaihtaa tuoreet rasvat laakereihin ja tarkistaa vetarin puoleisen tehvan kunnon eli onko peräöljyy kääntöpäässä...
Tuosta voipi ihmetellä kireyksiä laakereihin, ite laitoin välyksen noin nollaan ilman heittokelloja eikä tuo laakeri ole vielä hirttäny kiinni...
Kääntöpään kun irroittaa niin välttämättä ei tartte palloniveliä perkaa varsista irti, onnistuu ilmankin... niitä simmipeltejä kannattaa seurata miten monta on missäkin välissä... Murroksen mutterin jenka on 26X1.5 eli ko. mutteria ei sitten löydy pulttikaupasta. Marmoritiskillä maksaa luokkaa 100e kappale... Meillä meni kummaltakin puolelta mutterit uusiksi, sorvari valmisti uudet huomattavasti huokeemmalla.
Murros maksaa pikkuisen auki 400e Löbro merkkisenä, halvempaakin merkkiä löytyy mutta se kestävyys... Pyörännapa onkin sitten semmoinen kinkkisempi löydettävä, uusia saa marmoritiskiltä... Hinta saattaa jopa järkyttää köyhiä...

Pyöränlaakerisarjaa löytyy ainakin kolmen hintasta vajaasta 50e-120e haarukassa.
Tässä muutama "salaisuus" Mersusta...
EDIT:
Tuossa yksi
linkki varaosakuviin joissa on numerot millä löytyy lisää kivaa... 4603300425 kannattaa googlata... Oikeesti iso kiitos nimimerkki Peelle, antamallasi tiedolla alkoi osia löytymään...