Viestiketju: EAS FAULT
Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 19.12.2011, 07:42
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.564
Perusasetus

Pysy kaukana merkkihuolloista, se on ensimmäinen neuvo. Käytä näitä pieniä asiaansa paneutuneita korjaamoita, yhden jo mainitsitkin.

Jos vaunu on täysin ala-asennossa, on ns. hard fault eikä rupea toimimaan ennenkuin vika on korjattu ja ECU resetoitu. Jos herjaa faultia mutta vaunu pysyy ylhäällä on kyseessä soft fault ja se häipyy kun vika korjaantuu, toki se vika pitää korjata ja sen löytyminen ilman testeriä on vähän niin ja näin.

Ilmavuotoja? Vuotavan pussin kuulee kyllä. Onko vanhat pussit?
Voi olla korkeussensorivika, tarvii testerin.
Kompuravika, en muista käykö kompura vikatilassa mutta siihenkin taitaa olla netissä jumpperointiohjeet. Jos kompura on loppu, se käy liikaa ja lopulta menee vikatilaan kun vaunu ei sinnikkäästä yrityksestä huolimatta nouse.

Muutakin voi tiestysti olla mutta on aika hankala ruveta arvailemaan vuotojen lisäksi muuta.

Vakio OBD:lla taitaa päästä moottoriin käsiksi, ei muualle. Tonni menee äkkiä korjaamolla mutta ti-mies pärjäilee näiden kanssa vähemmällä.

Nimim. seitsemän vuotta tommosella ajellut, tyytyväisenä.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten