Itse ostin tän 2,5- litrasen pikkulohkon juurikin tän manuaalin takia. En o vielä ainakaan nähny ainuttakaan tehtaan rakentamaa 4.0L XJ:tä manuaalin kanssa. Hyvin tän kanssa mettässä pärjää, välityksetkin on vakiona manuaalivehkeissä tiheämmät kuin automaateissa.
Automaatit on kuulemma kans mettässä hyviä momentinmuuntimen takia. Itellä ei o niistä kokemuksia muutoin ku parin yksilön koeajon verran.
Näitähän on tehty lukuisilla erilaisilla laatikoilla, joten kannattaa ottaa etukäteen selvää minkälaisen kombinaation haluaa ja alkaa sitten vasta tarkastamaan tarjontaa. Usein taitaa näissä tilanne olla sellainen, että ostaja on myyjää perehtyneempi ja osaa katsoa ne itselle ratkaisevat asiat omatoimisesti, eikä myyjä niistä välttämättä mitään ymmärrä.
Kulutus riippuu niin monen asian summasta, mutta tärkeimpinä tietysti rengaskoko ja -kuviointi. Itellä menee 31-tuumasten kumien kanssa 13,5-14L satasella.
Tehtaan jäljiltä saattaa löytyä takaperästä Trac-Loc kitkalukko joka ei välttämättä toimi aivan odotusten mukaisesti. Sen olemassaoloa on aika vaikea testata muutoin kuin takaperä avaamalla. Jos nostat molemmat takatassut ilmaan ja pyörität toista rengasta vaihteet vapaalla, niin molempien pyöriessä samaan suuntaan on perässä jonkinlainen lukko olemassa. Tosin joissain tapauksissa renkaat pyörii eri suuntiin vaikka siellä kitkalukko olisikin.
Varaosia (niin kulutusosia kuin parannuspalikkaakin) kannattaa Jeeppeihin kysellä Ameriikan puolelta tai ainakin Keski-Euroopasta. Hinnat on toimituskustannuksineen, tulleineen ja veroineen yleensä aina edullisempia, kuin mitä Suomesta löydät.