Tuplaiskareille ei siltikään ole yhtään mitään tarvetta vaikka olisi painoa keulassa. Jos ei yksillä pärjää, niin sitten on väärät iskarit tai väärät jouset.
OME:n jäykemmätkin jouset on aika pehmeät, kannattaa oikeasti selvittää noita jousivakioita sen mukaan paljonko siellä keulassa on painoa. Samoiten iskareita on montaa mallia, toiset vaimentaa enemmän toiset vähemmän. Jos on paljon painoa keulassa niin eipä ole vaihtoehtoa muuta kuin hankkia jäykemmät jouset pitämään keula halutulla korkeudella, ja sitten iskarit joissa on riittävästi sisäänpäinvaimennusta. Bilsteinillä on valittavissa paria eri jäykkyyttä ja useita pituuksia, maailmalta jos ostat niin hintakaan ei päätä huimaa.
Itse meinasin hankkia jossain välissä säädettävät bumpstopit ZJ:hin, niitähän löytyy jos vaikka miltä valmistajalta. Noi JKS:n ACOS Pro:t olisi siitä hyvät että voi hienosäätää myös ajokorkeuden, mutta toisaalta maksaa aika reilusti. Jotkut FOX:in, King Offroadin (KOR), tai vaikka Sway-A-Wayn ei maksa ihan niin paljoa. Ei noi kyllä mitenkään pakolliset ole..
Itse olen suositellut sitä, että pitää alkuperäiset pehmeähköt pohjaanlyöntikumit kiinni ja rajoittaa jääkiekoilla tjsp. sitä sisäänjoustoa minkä tarttee. Oman kokemuksen mukaan monet aftermarket- versiot pohjaanlyöntikumeista on ihan tuhottoman jäykät ja kolahtaa siksi todella reippaasti jousituksen pohjatessa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.
Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.
Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
|