Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 13.12.2011, 21:43
Nuffieldmaster Nuffieldmaster ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 13.12.11
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 2
Perusasetus

Jahas, offipalstaa lukee ristiin nuhvi.nettiläiset joten turha piiloutua.

Kone johon nelivetoa suunnitellaan on 34 hevosvoimainen BMC dieselillä pyörivä 1800 kg painava Nuffield 3DL vuosimallia 1960.

Ajovoimanottoa ei ole, eikä tällä hetkellä koko voimanottoakaan kun albert nussi on sen varastanut...

Traktori ei tule työkäyttöön, vaan tapahtumamaskotiksi, ja nelivetoa tarvitaan vain vaihteilla 1-2 eli nopeuksilla 0,8-4 km/h. Saisi olla sen verran potkua, että kun nelikon tuolloin kytkee niin etuset sutivat. Nuffi on varsin takapainoinen (n. 65/35) joten keula on kevyt ja etuset sutivat kohtuuhelpolla.

Ajatuksena, että kun nelivetoa tarvitaan esim. jossain 10-15 minuutin näytöksessä niin vetäistään napalukoista veto päälle ja hihnapyörän käyttövivusta pumppu päälle. Kun halutaan voimaa välitettäväksi etuperään pannaan ykkönen tai kakkonen silmään, lasketaan työkone ja vedetään vivusta tai painetaan sähkönappia jostain (mikäli budjetista löytyy sähkölohkon mentävä aukko). Jotain pitää keksiä ylityöntöä estämään, eli takaisku tms. painepuolelle (päästää öljyä väliin, ettei tule alipainetta) ja sitten isot shokit jos etuperä meinaakin mennä liian kovaa kyytiä.

Siinäpähän isännät ihmettelevät "jotta julma on peli"

Hifistelemään ei aleta a) budjetin b) koneen rautaisen luonteen takia.

Muttamutta, kestääkö etuperät tuollaista, mistä löytyy manu-lukot, sopivat ja sopivan hintaiset komponentit?

Siksi en masinisteilta kysynyt, kun minusta siellä ei ole offipuolen akselistoihin välttämättä niin laaja-alaista tietämystä ja toisekseen ajattelin jos joku on offipuolella väsännyt vastaavan ryömyrin autostaan?
Vastaa lainaten