Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 12.12.2011, 23:41
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Suunnilleen sama jännite siinä on kuin akussakin. Mutta tietysti nousee kun auton laittaa käyntiin.

Jos siinä on moottorin käydessä merkittävästi kovempi jännite kuin akun plus navassa niin silloin yhteys akkuun on poikki eli johto katki tms. Ja se taas saattaa käräyttää joko laturin tai säätimen tai molemmat.

Siitä paukkuvirta navasta voisi laittaa lisäksi suoran johdon akun plussaan. Ei korjaa vikaa mutta suojaa laturia jos jostain syystä orkkis piuhanipusta joku pettää tai tärisee poikki.

Voi se säädinkin olla tiensä päässä mutta olisi hyvä selvittää onko laturi muuten ehjä. Koska irronnu paukkuvirta johto tai kenttä diodisillasta saattaa polttaa sen säätimen ja kun haet uuden niin sekään ei elä montaa minuuttia.

Näyttääkö se säädin ehjältä muuten???
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten