Näytä yksittäinen viesti
  #197  
Vanha 07.12.2011, 22:35
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.453
Perusasetus

Tuossa yllä Superlon aika hyvin kiteytti homman. Muuten voi puskuri olla ohuehkoa tavaraa, mutta osumille alttiit paikat paksummasta kuin 3mm. Ne kylkipalat tosiaan EHDOTTOMASTI jotain 5-6mm paksua, tukee koria kummasti ja estää monta vittumaista tilannetta. Kannattaa tehdä ne ulottumaan sinne taaimmaiseen isoon reikään asti, ja mukana matkalla poraa reiät simpukkaa varten. Takapuskurissa sama juttu, eli hyödyntää vetokoukun kiinnitysreiät koripalkkien alareunasta (3-4 kpl. per puoli). Puskurien orkkiskiinnikkeet ei kestä vinssausta/ kovaa vetoa järin pitkään, ei niitä siihen ole edes tehty.


Samoin tuo helmapalkkien koko, tuossa nyt muutamaa Jeeppiä hitsanneena voin sanoa, että aika pitkälti optimikoko on 150 x 50mm, jos hitsaa palkin heti ovien alapuolelle kiinni. Leveys riittää tuolloin hieman yli oven alareunan, ja korkeus juuri passeli että on tasassa lattian kanssa - toi sama toimii niin XJ:ssä kuin ZJ:ssä 3mm:n tavara tuntuu riittävän hyvin, kun askartelee palapelinä 100 x 50 palkista vähän leikaten & liimaten.


edit: Niin juu, normaalit vinssit joissa erillinen solenoidiboksi mahtuu hyvin syylarin alle, etuylitys jää samaksi kuin orkkispuskurilla. Joutuu kyllä vähän enemmän tekemään hommia, mutta on sen arvoista. Itse tajusin tuon vasta kun huomasin monien muiden tehneen sillä systeemillä. Tee kerralla kunnolla, ei tartte moneen kertaan värkätä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 07.12.2011 22:38
Vastaa lainaten