Ite tässä kohta vuoden päivät Cherokeeta maastoon puuhastelleena on todettava, että Suomesta ei valitettavasti halvalla osia saa. Pelkät jarrupalatkin kannattaa tilata ison meren tuolta puolen, sillä ovat postikuluineen, kotiovelle kannettuna edullisemmat, kuin Suomen kauppureiden hinnat _ilman_ postikuluja. Toki Suomesta saa pari päivää nopeammin ja mahdolliset takuu-asiat on helpompi hoitaa.
Metsäkulkineeksi olen tohon Cherokeehen ollu erittäin tyytyväinen, mutta harrastusvarojen vähyys on tehokkaasti rajannut isommat muutokset tulevaisuuteen. Jos rahaa olis enemmän käytettävissä, niin hetkessähän siihen heittäisi kytkettävän lukon eteen ja 33/35 tuumaset kumekset alle. Kisakäytössä menis tosiaan 33x12,5 R15 kanssa stanuihin, mutta ei 35 tuumasetkaan ihmeitä alle mahtuakseen vaadi.
Alusta on helppo panssaroida kestämään pohjakosketuksia ja auto on yllättävän kevyt kokoisekseen. Ohjausvarret on orkkiksina kulutustavaraa.
Neliovisuus hankaloittaa kaarien tekemistä, mutta jos takapenkkejä on valmis uhraamaan, niin onnistuu kyllä.
Eniten mä tykkään ton auton tekniikan helppoudesta. Melkeen mitä vaan voi korjata heti mättäällä, jos vaan sattuu sopivat työkalut löytymään kontista. Millään ammattipajalla sitä ei tarvitse rakennuttaa, jos vaan mekaniikasta jotain ite ymmärtää.
Aihioissa on usein reilusti mätähommia, mutta kun ne kerran tekee kunnolla, ni kestää hyvin kisakäyttöä. Eipä taida tosin sellasta merkkiä näissä vehkeissä ollakaan, ettei 20-vuotiaista vielä ruostetta löytyis.