17.12 on sitten seurava ajopäivä ja silloin voisin vetää "vakio" letkan vaikka noita merkkaamiani reittejä pitkin. Siinä vierähtää päivä mukavasti.
Voitaisiin ensin ajaa takamaastoon ja sitten nuotiolle takas tulessa ajaaa nuo lähemmät lenkin jos aikaa on.
Nyt oli tuolla pikkulenkillä jo toinen ojan kohta pettänyt eikä pääse ilman vinssiä siihen pikku kallio nousuun asti, vaan tein ennen pehmeetä ojaa kääntymisen vasemmalle takaisin nuotiota kohti. Reitti merkattu nuolen päin ja nauhoin.
Uuden pikku reitin pätkän vieressä huomasin samalla hienon hieman haastavammankin nousun jonka avaan jahka kerkiän.
t. Ismo Ämmä
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja temmi_hoo
Tätä reittiä ajelin edellisenä ajopäivänä monta kertaa Jee Jee Jeepillä, kun tultiin paikalle puoliltapäivin ja kolmelta piti olla pois. Ei siis tahdottu lähteä potentaaliseen jumiin ja aiheuttaa päänvaivaa.
Jos tullaan mainitsemassasi järjestyksessä, ajetaan juuri ennen sortunutta ojaa t-risteyksen haarasta sisään; oja jää oikealle ja vasemmalle aukeaa liukas kallio ylös. Tässä kohtaa varmistelin kartasta moneen kertaan, että siitä on merkitty ajoura. Ajoin siis vasemmalle, kallion päältä sinne muutaman ajouran risteykseen rastille 14.
Rastilla 14 on hyvä meininki, isot autot menee takamaastoon tätä kautta ja läheisen mäen nousuyrityksiä voi seurata. Reitti tänne on mahollista ajaa muutamaakin reittiä melko vakiolla maasturilla ja tuntea veljeyttä isopyöräisten kanssa mäen laella. Panssarittoman pehmeähelmaisen kanssa on kyllä hyvä saada spottausapua ajolinjoihin ja edetä kiviset kohdat suht ryömien.
Jos kellään on laminointikonetta, tahtoisin mielelläni laminoidun version Kulman reittikartasta. Vanhan koulun suunnistajana olis kiva saada myös pohjois-etelän suuntaset viivat suunnan ottamista varten ja asentaa Jee Jee Jeeppiin venekompassi...
Nyt 3.12. piti siis skipata, koska olin vielä puoliks kipeenä. Perhana että harmitti, just kun auto alkaa vähitellen kulkea metsässä ja saada elämästä todistavia muotolaskoksia.
|