Viestiketju: Suzukin dieselöintiä
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 30.11.2011, 20:17
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Jaa, mulla on ollut kyllä sellainen käsitys, että jos vaihtaa tekniikan johonkin autoon, niin silloin päästöt katsotaan sen vehkeen mukaan mistä tekniikka on peräisin. Eli vaikka vitara olisikin vähäpäästöinen, niin turboa siihen ei voi lisätä ilman vtt:n todistuksia, mutta tekniikkaa vaihtamalla se on moottoriltaan volkkari, joten päästöt ovat samat kuin volkkarissakin. Vähäpäästöisyys koskee moottoria, eikä koria.

Saa oikaista jos olen tajunnut jotain väärin!
tää on kyllä niin sekavaa että.. minä taas olen ymmärtänyt että korin mukaan menee vähäpäästöisyys ei koneen.
jossain on välillä että jos on esim 90vm bensakori joka on vähäpäästöinen ja siihen haluaisi diiseliä tulisi diiselin olla samaan mallisarjaan kuuluva vähäpäästöinen kaikkine saastelaitteineen ja 90 tai nuorempi.
jotkut sanoo että riittää kun asentaa diiseli koneeseenkin katin jos bensa auton rekisteri otteeseen on katti merkattu ?
turbottaa ei saa mutta vakio turbon saa laittaa cooleria ei saa ellei se ole kuulunut koneen varusteisiin?

kyl jotenki suomi on niin erikoinen näissä moottoripuolen muutoksissa että
saattaa olla 20 vuoden päästä aika kortilla ei vähäpäästölliset kulkineet joista vielä turbo vehkeitä ym tehdään ellei joku laki rupee muuttuu tai sit porukka vaan jättää katsastamatta uudet autonsa ja tekee mitä lystää ?
Vastaa lainaten