Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O
Toki jos on joka vuosi tottunut siihen jojotan korin uudelleen hitsaamiseen.. Tuollaisen vanhan paskan ylläpitäminen maksaa hemmetisti. Jatkuvasti on jotain ropaamista. Itse kun on noita vanhoja paskoja joutunut ropaamaan ja on myös mönkijällä tullut ajeltua niin ei kyllä tule ihan ensimmäisenä mieleen että haluaisin jälleen ropaa niitä vanhoja paskoja. Joka reissun jälkeen oli jotain pientä rakenneltavaa. Toki jotkun siitä nauttii. Mutta mönkkäri oli niin helppo vaan pestä painepesurille reissun jälkeen ja ei sille sen kummemmin mitään tarvinnut ropaa. Toki jos ei uutta osta niin ainahan niistäkin voi jotain hajota mitä pitää ropailla. Ja tosiaan kun tuollaisen vanhan paskan ylläpito on kohtuu kallista. Kuis paljon jojotan paskojan verot + vakuutukset on vuodessa? ex. Cruiserissa vakuutus oli 1000€/vuosi. Nyt siitä joutuu varmaan 400€ verran maksamaan jo veroa. Tuohon vielä päälle polttoaineet. Ne vanhat paskat kun ei ole kovin taloudellisia. Tosin harvemmin harrastuskäytössä niitä mietitään. Siihen päälle vielä ne varaosat mitä joutuu metsästään ympäriinsä edukkaasti.. Tulee vuodessa ihan kiva summa.
|
Jos sulla ei ole intressiä pitää kalustoo kunnossa sillä rahalla mitä siihen tarvii niin et voi yleistää että kellään ei ole intressejä ja halua harrastaa ns.vanhoilla paskoilla.
Kaikki harrastaa sillä tasolla mihin non varaa,ei kai kaikkien tarvii tehä volvon porttaaleilla olevia kasin koneellisia super laatokka kilpureita,johon kori on tehty aramid kuidusta ja lentokone alumiinista
Perus läjä,mitsu,suikka hieman paranneltuna on monen harrastekampe.
Ei tämä laji ole hiipumassa autojen ruosteisuuteen,se on vissi ja varma.