Näytä yksittäinen viesti
  #19  
Vanha 29.11.2011, 15:28
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.876
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tonikki Näytä viesti
Mites tuo kaluston tuoreus vaikuttaa tuohon auto offi puolen katoamiseen? Itselle tuo vanhan kaluston kanssa rassaaminen mahdollistaa koko harrastuksen. Ei olisi varaa sijoittaa kymmeniä tuhansia euroja autoon ja tuhansia euroja uusiin osiin. Vanhoihin kun löytyy osia hyvin käytettynä ja halvalla. Samalla myöskin tietämystä löytyy vanhasta tekniikasta hyvin kun jotkut ovat saman tekniikan kimpussa useita kymmeniä vuosia jo puuhastelleet.
Toki jos on joka vuosi tottunut siihen jojotan korin uudelleen hitsaamiseen.. Tuollaisen vanhan paskan ylläpitäminen maksaa hemmetisti. Jatkuvasti on jotain ropaamista. Itse kun on noita vanhoja paskoja joutunut ropaamaan ja on myös mönkijällä tullut ajeltua niin ei kyllä tule ihan ensimmäisenä mieleen että haluaisin jälleen ropaa niitä vanhoja paskoja. Joka reissun jälkeen oli jotain pientä rakenneltavaa. Toki jotkun siitä nauttii. Mutta mönkkäri oli niin helppo vaan pestä painepesurille reissun jälkeen ja ei sille sen kummemmin mitään tarvinnut ropaa. Toki jos ei uutta osta niin ainahan niistäkin voi jotain hajota mitä pitää ropailla. Ja tosiaan kun tuollaisen vanhan paskan ylläpito on kohtuu kallista. Kuis paljon jojotan paskojan verot + vakuutukset on vuodessa? ex. Cruiserissa vakuutus oli 1000€/vuosi. Nyt siitä joutuu varmaan 400€ verran maksamaan jo veroa. Tuohon vielä päälle polttoaineet. Ne vanhat paskat kun ei ole kovin taloudellisia. Tosin harvemmin harrastuskäytössä niitä mietitään. Siihen päälle vielä ne varaosat mitä joutuu metsästään ympäriinsä edukkaasti.. Tulee vuodessa ihan kiva summa.
Vastaa lainaten