Näytä yksittäinen viesti
  #12  
Vanha 27.11.2011, 11:39
njp_racing njp_racing ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.09.09
Sijainti: Lahti
Viestit: 51
Perusasetus

Onnistunut tapahtuma! Puitteet todella katsojaystävälliset, kohtuulliset lipun- ja eväiden hinnat, sääkin suosi. 1,5 h ajovuorot toimivat (katsojan näkökulmasta) hyvin, ei liikaa odottelua. Lisää näitä.

Mitä (varsinkin ison luokan aikana esiintyneisiin) vinssausharjoituksiin tulee, niin pidän järjestäjän lähtökohtaa (reitti ajettavissa ilman vinssiä) täysin oikeana. Suunnistus on jo pyhitetty vinssifetismille, laji jossa pelkästään ajetaan, on mielestäni mukavaa vaihtelua. Satunnainen vinssaaminen OK, mutta lähtökohtana reitti ilman vinssaamista. Jos kerran vasta vinssaaminen tekee lajista (kuin lajista?) extremeä, niin eikö silloin kaikenlainen nöösi ulkopuolinen (vinssaus)apukin pitäisi kieltää crossista? Nopeus JA kestävyyskisa: ilman ulkopuolista apua viimeistään näkisi ketkä pääsevät läpi ja ketkä jäävät kuraan neppailemaan ;D

Kuitenkin, vaikka tällä kertaa kilpailijat joutuivatkin vinssailemaan, reitti oli mielestäni todella hyvä. Maasto elää jatkuvasti, eikä liian helppoa rataakaan kannata tehdä. Ei tuota reittiä (ilman suopätkääkään) olisi millään CRV:llä tai olympiaskodalla ajettu, eli OFFIcrossin määritelmä kyllä mielestäni täyttyi ilman vinssailujakin. Tällä kertaa suopätkä pehmeni, mutta se olisi voinut kestääkin. Ison luokan lähdössä oli myös pientä showkaasutouhua, joka pehmensi suopätkän. Ei sitä silloin voi järjestäjän piikkiin pistää. Toki lajin kehittämisen kannalta on hyvä heittää ilmaan ajatuksia kiertoreiteistä ja muusta. Ihan ajatuksena: rallicross-tyylinen pakollinen lisälenkki, joka on vedettävä kerran (vaikka ennen kisan 2/3 kohtaa)? Ja se lisälenkki sisältäisi sen vinssifetissimiesten (ja naisten) unelmalutakon? Kaikille koulukunnille jotakin + taktikointi ajoituksessa toisi lisämausteen kisaan...

Viimeksi muokannut njp_racing : 27.11.2011 18:20 Perustelu: typoja
Vastaa lainaten