Viestiketju: Nokian tyres
Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 26.11.2011, 14:26
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Late_ Näytä viesti
Suht koht uskottavan kuulosta läppää taas.
Saa tulla kokeilemaan.. Ihan ei alkanu vielä vi**tamaan, mutta lähellä oli... Näkö alko jo olemaan sumea

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mäksä Näytä viesti
juu samassa tehtaassa valmistetuilla muoteilla ja koneilla nuo nokian kumit tehdään...
USEAMMAN nokian vanteelle väntäneenä nuo heitot kuulostaa aikas hurjilta..
onko vanteet ihan ok vai onko asentaja "mestari"..??

entäs onko ns: kaksoistäyttö tehty..??????
Vanteet tarkastin samantien, kun "luulin" jo ajaneeni ne kiinni johonkin. Ei ollu vanteissa vikaa!!
Renkaita pyöritettiin vanteella 1/4kierros kerrallaan ja taytettiin 4bar paineelle ja sitten venttili kiinni ja paineet 2,5bar ja tasapainotukseen. Pienin heitto oli ulos 85g ja sisä 30g.

Renkaita nyt väännelly työn puolesta tollaset 23vuotta, aina kun on tarvinnu ja kokoja on ollut 10" aina 25" autonosturi / kaivinkone renkaisiin.

Ihmetyttää kyllä, kun kaverille tilattiin renkaat Saksasta (Goodride kiinanpaskat), ja ne asennettiin katukiviin hakatuihin vanteisiin, eikä painoja mennuy paljon paskaakaan, mutta sitten kun laittaa vaikkapa 235/40 ZR18 Michelinit uusille vanteille, niin saa tasapainottaa ja veivata rengasta kohdalleen useampaan kertaan????

Onko tullu muilla ko. hommaa vastaan???
Ja nää nykyiset silica renkaat on muuten uutena kuin purukumia, juteltiin duunissa "vanhojen pierujen" kanssa just tästä tapauksesta ja yks ukko muisti, jotta aikoinaan hakkapeliitat oli jo uutena niin jäykkää/kovaa kumia jotta peltivanteen reunat anto periksi kun uusia renkaita väänsi päälle....
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten