Näytä yksittäinen viesti
  #195  
Vanha 22.11.2011, 10:53
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Prätkissä putket on pääsääntöisesti suoraan etupyörän heittämän ravan ulottuvissa, joten ovat sateella varmaan märkänä koko ajan (siis teipattuna). Kotipihaan tultaessa viimeisestä lätäköstä tulee kunnon roiske, joka ei sitten enää kuivukaan koneen sammuttua.

Jos offroadariin laittaa teipit vain sarjaan - ehkä max 30cm päähän pakoaukoista - niin luulisi niiden kuivuvan viimeisen puolen tunnin siirtymän aikana vaikka mistä kurasta. Sillä eristyksellä pitäisi konehujoneen lämmöt tippua useita kymmeniä asteita ja samalla pensan kiehuminen, ilmastoinnin rasitukset sun muut rauhoittua.

Kromaukset ja muut pinnoitteet eivät varmaan pidä siitä, että putki on pidemmältä matkalta huomattavan kuuma. Lämpö kun ei pääse "haihtumaan" heti pakoaukosta lähtien teippien estäessä sen. Sikäli kollektori ja muut teippien jälkeiset alueet ovat kuumempia kuin ilman teippejä, mutta luulisi siten vähentävän putkiston loppupään ruostumista, kun sen lämpötila on korkeampi ja kondenssivettä pitäisi siten jäädä loiskumaan vähemmän.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten