Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 21.11.2011, 14:25
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
blazessa oli pätkä myös rungon sivussa siellä auton alla suojaamassa läheltä menneitä johtoja, siitä ainaki ruostu aika hyvin... ylempää ei niinkään samaa efektiä ehkä tulisi, mutta paljaalle pellille en jättäisi noita sen teckin altakaan jos sen laittaisin, jotain siihen sit tarttis...
Olis varmaan kannattanu laittaa teipit niiden johtojen eikä putkien ympäri, jos oli pelko "kylvystä"...?

Jos sarjat ruostuu ilman "uittamista", niin veikkaan kuivuneen savi/muta -kerroksen imevän kosteutta suoraan ilmasta. Niin vain ei oikein uskoisi kosteutta kertyvän kovin paljoa, koska teipithän ei kosteutta ime eli ei sinne väliin saveakaan paljoa mahdu. Lisäksi jos auto on jatkuvassa tai jopa päivittäisessä käytössä, niin luulisi pysyvän kuivana.

Minun matematiikkaan ja fysiikkaan ei vain mitenkään mahdu se, että vesi lymyilisi teipin kudoksissa pakosarjan lähemmäs 1000°C kuumuudessa höyrystymättä sieltä pois, kuten jotkut väittävät. Mitä kauempana (=kylmempänä) ja alempana (=kosteampana, jos on kurakkoa) konehuoneesta teippejä pitää, niin sitä varmemmin sarjat on märkänä ja ruostuu. Käänteisesti mitä korkeammalla ja lähempänä teippien kauimmainen pää on pakoaukoista, sitä varmemmmin on kuumaa/kuivaa ja ei ruostu. Siten esim. XJ:ssä teipitys pelkälle sarjalle luulisi olevan ratkaisu konehuoneen korkeisiin lämpöihin ilman riskiä ruostumisesta, kunhan ajelee tai käyttää koneen kuumaksi riittävän usein tai jos on lämmin talli.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten