Se etusarana ei ole kippaamista varten ollenkaan. Se on hytin kolmipistekiinnityksen kolmas nivel. Takakannakkeet lattian alla on kaksi muuta. Mogissa on kaikki isot komponentit rungossa kolmen pisteen tuennalla, joka sallii rungon kiertymisen ja lisää joustovaroja sitä kautta.
406/416 hytin (jopa DoKa) kippaaminen tehdään nostamalla hieman hytin etureunaa ensin ylös, laittamalla sitten kippausraudat hytin etu-ala-palkin ja rungon väliin ja sitten kammetaan takareunaa ylös. Ne raudat nostaa etureunaa ylöspäin ja ylempänä kääntää etureunaa eteenpäin. Noin pitää tehdä, kun muuten tulee ahdasta ainakin venttiilikopan, sylinterikannen takapään ja ohjausvaihteen kanssa. Laatikon kannen aukko hytin pohjassa ei riitä ja taitaa ottaa sivupellitkin jostakin kiinni ilman niitä rautoja.
Toinen konsti on nostaa ylöspäin nosturilla tai taljoilla, mutta siinäkin saa olla aika tarkkana, kun sitä tilaa on oikeasti vähän mihinkään operointiin.
Netistä voisi löytyä googlettamalla kuvia niistä hytin kippausraudoista. Minulla voi olla jossakin arkistossa niistä piirustukset. Ei ole kummalliset, vähän sellaiset banaanin malliset kaarevat raudat, jotka pultataan toisesta päästä kiinteäksi ja toinen pää toimittaa saranan virkaa.
Itse nostin 406:n hytin pois kahdella ketjutaljalla ovien aukoista. Ovet ensin pois ja sitten sopiva palkki tuetaan oviaukkojan yläreunoihin, mielellään koko oviaukon mitalta, ettei pelti lommahda. Siitä kun kahdella taljalla varovasti nostaa ja kampeaa hyttiä pois, niin lähtee. Vähän piti vasaroida laatikon aukon reunaa, kun tahtoi väkisin käydä kiinni. Ensin pitää toki ottaa irti kaikki johdot, jarruputki/putket, hytin takakannakkeiden pultit jne. esteet. Muistaakseni otin myös polttoainesuodattimen jalan suodattimineen pois ennen nostoa.
Jarruputki on kova ainakin niissä vanhemmissa hyttimalleissa, joissa ei ole kippausraudoille valmiita paikkoja. Laitoin putken poikki, kun juntturi oli juuttunut putkeen kiinteästi.
Uudemissa hyteissä on niiden kippausrautojen paikat valmiina, vaikka hytti näyttää samalta.
Löysin jonkun kuvan niistä raudoista. Jos rungossa on noille korvakkeille paikat, pitäisi ne mennä pulttaamalla paikalleen. Mutta voihan sinne soveltaa vaikka mitä, kun tekee turvallisesti - hytti painaa n. 400 kiloa riisuttuna.